Verkkopalvelussamme käytetään evästeitä mm. tilastointiin ja käyttökokemuksen parantamiseen. Käyttämällä verkkopalveluamme hyväksyt evästeiden käytön. Sulje

Tilaus- ja toimitusehdot

Lataa tilaus- ja toimitusehdot (pdf).

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita ja palveluita myy Veho Oy Ab (y-tunnus 0115761-6). Myymme tuotteita ja palveluita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomessa. Mikäli olette yritysasiakas, huomioittehan, että näissä toimitusehdoissa kuvattu etäkaupan peruuttamisoikeus ja muut kuluttajansuojalainsäädännöstä johtuvat oikeudet eivät koske yritysasiakkaita.

Tilaaminen ja tilausvahvistus

Tuotteet ja palvelut tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta https://kauppa.veho.fi tai https://www.vaihtoplus.fi ostoskorin kautta.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Lähetämme sähköpostitse kaikista tilauksista tilausvahvistuksen, josta näet tilaustasi koskevat olennaiset tiedot, kuten:

  • tilaustunnuksen
  • tilauksen sisällön
  • toimitus- tai nouto-osoitteen
  • laskun loppusumman (tilauksen hinta ja toimituskulut)

Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää, että asiakas on antanut oikean ja toimivan sähköpostiosoitteen tilauksen yhteydessä. Asiakas on vastuussa oikean sähköpostiosoitteen antamisesta.

Sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta voit tarkastaa tilauksen sisällön.

Hinnat ja arvonlisävero

Verkkokaupasta tehdyissä tilauksissa voimassa oleva hinta on se, joka on esillä verkkokaupan hinnastossa tilaushetkellä. Verkkokaupan hinnat voivat poiketa muiden myyntipisteiden hinnoista. Pidätämme oikeuden hintojen ja kulujen muutoksiin. Kaikki hinnat on merkitty euroina (EUR).

Tuotteiden hintaan lisätään mahdolliset toimituskulut.

Verkkokaupassa näkyvät hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron.

Toimitus

Ostettu palvelu suoritetaan asiakkaalle lähetetyn tilausvahvistuksen mukaisesti. Tilausvahvistuksessa on lisätietoa palvelun lunastamisesta.

Varastossa olevien tuotteiden toimitusaika on noin 5 arkipäivää tilauksesta. Erikseen tilattavien tuotteiden toimitusaika on 7-10 päivää. Tuotteet tulee noutaa tilauksen yhteydessä valitulta jälleenmyyjältä tai muusta tilauksen yhteydessä määritellystä noutopisteestä saapumisvahvistuksen ohjeiden mukaisesti. Asiakas on vastuussa siitä, että hän noutaa tuotteet annettujen ohjeiden mukaisesti.

Meillä on oikeus perua kauppa, mikäli asiakkaan tilaama tuote tai palvelu ei ole saatavilla toimitushetkellä tai mikäli verkkokaupassa on selkeä ja merkittävä hinnoitteluvirhe.

Käytettyjen ajoneuvojen kauppaa koskevat erityisehdot

Mikäli ostatte verkkokaupan kautta käytetyn ajoneuvon, lukekaa seuraavat ehdot huolella. Ellei tässä kohdassa olevista ehdoista muuta johdu, käytettyihin ajoneuvoihin sovelletaan samoja ehtoja kuin muihin verkkokaupan tuotteisiin.

Ajoneuvo noudetaan myymälästämme Vehon ja asiakkaan tarkemmin sopimana ajankohtana.

Asiakas ymmärtää, että ajoneuvo myydään sellaisena kuin se on. Asiakkaalla on velvollisuus tutustua ajoneuvoon huolellisesti ennen sen käyttöönottoa ja tarkastaa, että ajoneuvo vastaa tietoja, jotka siitä on annettu kaupanteon hetkellä.

Asiakas vastaa ajoneuvon palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista, jotka ovat 250 euroa.

Asiakkaalla on 14 päivän vaihto-oikeus ostamaansa ajoneuvoon. Mikäli ostetun ajoneuvon vaihtohetken arvo on pienempi kuin vaihtoajoneuvon, asiakas on velvollinen maksamaan mahdollisen ajoneuvojen arvon välisen erotuksen. Mikäli ostetun ajoneuvon vaihtohetken arvo on suurempi kuin vaihtoajoneuvon, Veho hyvittää asiakkaalle erotuksen. Mikäli haluatte vaihtaa ostamanne ajoneuvon toiseen ajoneuvoon, teidän tulee olla yhteydessä asiakaspalveluumme: Sähköposti vantaa@vaihtoplus.fi tai puhelin 010 569 2470. Kuluttaja-asiakkaalla on lisäksi jäljempänä ehdoissa kuvattu peruuttamisoikeus.

Peruuttamisoikeus

Kuluttaja-asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän peruuttamisoikeus erityistä syytä ilmoittamatta. Tuotteiden peruuttamisaika lasketaan tilatun tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Palveluiden peruuttamisaika lasketaan palvelusopimuksen tekemisestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi asiakkaan on ilmoitettava sopimuksen peruuttamisesta yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi postitse tai sähköpostilla). Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen 14 vrk:n määräajan päättymistä. Voitte tehdä peruuttamisilmoituksen Vehon tarjoamalla peruuttamislomakkeella tai vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostilla tai palautettavan tuotteen mukana toimitettavalla ilmoituksella. Liitä tällöin palautuksen mukaan seuraavat tiedot: tilaustunnus, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi, pankkitilinumerosi sekä kopio tilausvahvistuksesta.

Asiakas voi täyttää peruuttamislomakkeen ja toimittaa sen tai muun yksiselitteisen ilmoituksen myös sähköisesti verkkosivustollamme https://www.vaihtoplus.fi/palvelut/peruuttamisilmoitus. Jos käytätte tätä vaihtoehtoa, ilmoitamme teille viipymättä sähköpostitse peruuttamisilmoituksen saapumisesta.

Teillä on oikeus tarkastaa tuotteen ominaisuudet ja toimivuus vastaavalla tavalla kuin myymälässä. Teidän on pidettävä vastaanottamanne tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä. Olette vastuussa vain sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Asiakkaan on lähetettävä tai luovutettava tuote takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Huomaattehan, että pelkkä tuotteen palauttaminen tai

noutamatta jättäminen postista ilman erillistä peruuttamisilmoitusta ei riitä. Asiakas vastaa tuotteiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista.

Peruuttaessanne tämän sopimuksen palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannukset siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäistä tilausta tehdessänne, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun. Teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tuotteen takaisin tai kunnes olette osoittanut lähettäneenne tuotteen takaisin.

Palvelutuotteilla ei ole kuluttajansuojalain mukaisesti peruutusoikeutta, jos palvelu on kokonaan suoritettu. Osittain käytetystä palvelusta toimittajalla on oikeus jättää hyvittämättä käytetyn palvelun osuus kokonaishankintasummasta.

Veho-verkkokaupan tuotteiden ja palveluiden toimittamisesta vastaa Veho Oy Ab / Vaihtoplus.

Reklamaatiot ja takuu

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja - ajankohdasta reklamoidessaan tuotteen tai palvelun virheestä.

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa sähköpostilla alla Asiakaspalvelu -kohdassa annettuun asiakaspalvelun sähköpostiosoitteeseen otsikolla "Reklamaatio".

Tuotteille mahdollisesti myönnettävän takuun kesto voi vaihdella tuotteittain. Toimittajalla on kuitenkin aina tuotteita koskeva lakisääteinen virhevastuu.

Maksutavat

Ajoneuvo ja siihen liittyvät tuotteet ja palvelut sekä toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Maksutapana on käytössä vain pankin verkkomaksu. Ajoneuvo, tuotteet ja palvelut voidaan maksaa Osuuspankin, Nordean, DanskeBankin, Säästöpankin, S-Pankin- Aktian, POP:n, Handelsbankenin, Ålandsbankenin, SEB:n, Swedbankin ja Bank Axessin verkkopankkimaksulla.

Maksaminen tapahtuu suojatulla yhteydellä Verifonen sivuston kautta. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Verifone Finland Oy (0943819-9) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Verifone näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Verifonella on maksulaitoksen toimilupa. Tilaustiedot lähetetään maksuvälittäjälle aina suojattua internetyhteyttä käyttäen.

Reklamaatiotapauksissa yhteydenotot tulee tehdä ensisijaisesti Vehon asiakaspalveluun.

Verifone Finland Oy,
y-tunnus: 0943819-9
Vantaankoskentie 14 C
01670 Vantaa
Puhelin: +358 9 477 4330
www.verifone.fi

Ylivoimainen este

Verkkokauppa ei vastaa tilauksen toimituksen estymisestä, vaikeutumisesta tai myöhästymisestä verkkokaupan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolisesta seikasta, kuten lakosta, sodasta, luonnonmullistuksesta tai vienti- ja tuontikiellosta.

Riitojen ratkaisu

Veho pyrkii aina ratkaisemaan tuotteita tai palveluita koskevat erimielisyydet neuvottelemalla. Jos erimielisyyttä ei kuitenkaan saada ratkaistuksi neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttaja-asiakkaan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Tätä sopimusta koskevat riitaisuudet ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa Suomen lain mukaan.

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme auttaa teitä palveluihin, tuotteisiin ja tilauksiin liittyvissä kysymyksissä. Meidät tavoittaa sähköpostilla osoitteesta "vantaa@vaihtoplus.fi". Liitä sähköpostin otsikkoon tilaustunnuksesi mikäli asia koskee tekemääsi tilausta.

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Yhteystiedot

Yritys: Veho Oy Ab / Vaihtoplus
Y-tunnus: 0115761-6
Osoite: PL 1006, 01511 Vantaa
Sähköposti: vantaa@vaihtoplus.fi
Puhelin: 010 569 2900

Kaupan sijainti

Veho Oy Ab
Katuosoite: Mäkituvantie 3, 01510 Vantaa

Yhteydenotto

Täytä vähintään tähdellä (*) merkityt tiedot.